Note de ce sujet :
  • Moyenne : 0 (0 vote(s))
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nouvelle alarme Paradox M25
Bonjour 

Annoncée en avril , toujours rien en juin , et souhaitant m’équiper j’étais parti que une EVOHD+ , je ne sais plus quoi faire . Mérite t elle d’être attendue ? 

Merci de vos avis et si vous avez des infos 
Michael
Répondre
Je me réponds . Annoncée au T3 2025
Répondre
Bonjour
Dispo
https://www.espace-domotique.fr/fr/parad...-3025.html
https://www.planete-alarme.com/alarme-pa...x-244.html
Répondre
Hello j'aimerai bien, mais ce n'est pas la M25 c'est l'EVOHD+. La M25 est dispo en Espagne et j'ai tenté de l'acheter mais ils refusent de l'envoyer en France. Néanmoins elle vient d'apparaitre sur Ebay chez un autre revendeur, peut être acceptera t il l'envoi en France.... j'ai envoyé un message
Répondre
Quelles sont les particularités de la M25 par rapport au reste de la gamme ?
Peut être notamment la façon de la paramétrer  :"La console sans fil M25 offre une installation rapide et facile grâce à une configuration basée sur une application." car sur le reste de la gamme il faut reconnaître que même avec Babyware, le paramétrage est inutilement alambiqué.
Répondre
Refus du vendeur sur eBay d’envoyer en France
Répondre
R3944.04 Incl. valid till 31st May 2025

Introducing the Paradox M25 System: Advanced Security and Connectivity

The Paradox M25 System is a cutting-edge hybrid head unit that combines security video and access control features for enhanced protection. With its versatile design, this system is suitable for medium-sized homes, businesses, and large apartments.

Key Features:

- Secure Connectivity: Utilizing Gaussian Frequency Shift Keying (GFSK) technology with advanced encryption, the M25 ensures secure data transmission and ultra-fast connections. Its frequency and encryption hopping protect against unauthorized access.

- Direct Monitoring: The M25 provides direct reporting, independent of cloud services, ensuring constant online supervision. This reduces potential points of failure and supports up to four simultaneous supervised connections.

- Expandable Design: The system can be expanded with M wireless, Ethernet, or hard-wired security devices, offering flexibility and scalability.

- Future Integration: Ready for integration with video monitoring, verification, and access control features to be released in 2025.

- User-Friendly Interface: Programming is simple with a user-friendly interface and application-based configuration or PC software.

- Enhanced Security Features: Supporting user roles like Owner, Master, System User, Maintenance, and Guest, the M25 offers personalized control and access. Temperature monitoring, auto-arm/disarm processes, and powerful programmable outputs enhance security measures.

- Mobile App Control: Monitor and manage the system from anywhere using the intuitive BlueEye mobile application, ensuring you stay informed and in control at all times.

Technical Specifications:

- Power Supply: PoE, 10W maximum

- Battery Backup Time: Up to 26 hours

- Wireless Frequency Range: 868 MHz

- Users: Up to 128 with assignable JPEG images

- Zones: 100 total zones

- Ethernet/Wi-Fi/LTE: Built-in Wi-Fi, LTE capability for enhanced redundancy

- Access Control: Up to 16 doors (available starting July 2025)

- Video Verification: Up to 16 cameras (available starting May 2025)

The Paradox M25 System offers unparalleled security, expandability, and user-friendly features, making it a reliable choice for modern security needs. Experience peace of mind and enhanced control with the innovative M25 System.

M25-System Brochure: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0398/4...1747480870

M25-System Catalogue: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0398/4...1747480872
Répondre
C'est très "wireless". Dommage.
Répondre
Effectivement mais c'est plutôt hybride en fait. Y'a tout autant la possibilité de faire du filaire ? Comme ça ce n'est pas très clair effectivement

Mais quand je vois ça, j'ai l'impression que c'est un système à la AJAX, 

"L’installation est ultra-rapide et facile grâce à un câble RJ45 unique pour l’alimentation PoE et Ethernet, supprimant le besoin d’une alimentation séparée ou de câblage supplémentaire, ce qui permet de gagner un temps précieux."

Donc en gros, on dirait quand même que tous les récepteurs passent par du sans fil ?

Répondre
Du coup, je crois que je vais partir sur l'EVOHD+ ou j'hésite avec la Risco...
Répondre

Atteindre :

Utilisateur(s) parcourant ce sujet : 1 visiteur(s)